Εργασίες μαθητων στη Λογοτεχνία

Εισαγωγικό σημείωμα

Στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Β΄ Γυμνασίου, αλλά κυρίως με αφορμή τα 100 χρόνια μνήμης 1922- 2022 από τη Μικρασιατική καταστροφή, οι μαθητές μου, πέρυσι και φέτος, ήρθαν σε επαφή, μέσα από την πένα της Διδώς Σωτηρίου, με το μυθιστόρημα « Όταν πρωτοκατέβηκα στη Σμύρνη» , απόσπασμα του γνωστού μυθιστορήματος « Ματωμένα χώματα».

Μέσα από τις σελίδες του ο αναγνώστης αναβιώνει τη μεγαλύτερη τραγωδία που υπέστη ο ελληνισμός της Μ. Ασίας στην ιστορία της νεότερης Ελλάδας. Αναβιώνει μνήμες πικρές του μεγαλύτερου διωγμού ,ξεριζωμού, εξόντωσης των ελλήνων της Μ. Ασίας.

Οι μαθητές μου , αφού ήρθαν σε επαφή μέσα από ανάλογα βίντεο- ντοκουμέντα και αφηγήσεις , για τη ζωή κυρίως στη Σμύρνη πριν και μετά την καταστροφή του 1922 , κλήθηκαν να συγγράψουν, εμπνευσμένοι από το κείμενο, μια επιστολή στην οποία αποστολέας είναι ο Μανώλης, πρωταγωνιστής του έργου, που απογαλακτίζεται φεύγοντας από το χωριό του το 1910 , πηγαίνοντας στη Σμύρνη , για να βρει μια καλύτερη ζωή και παραλήπτης η μητέρα του.

Οι εργασίες των παιδιών ήταν τόσο συγκινητικά καλές που με έκαναν περήφανη , με έκαναν να δακρύσω από χαρά , για το ταλέντο τους , την ευαισθησία τους, την αυθόρμητη και συνάμα τόσο ευαίσθητη ψυχή τους που αντανακλούσε μέσα από τις λέξεις τους.

  1. Αθανασιάδη Αλεξάνδρα Γ1
  2. Ζαφειροπούλου Μελίνα Γ1
  3. Μαριλένα-Θεοφυλακτοπούλου Β2
  4. ΜΑΚΡΙΩΤΗ-ΚΑΤΕΡΙΝΑ Β2
  5. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΚΚΩΝΗΣ Β2
  6. Μακράκης-Στέλιος
  7. ΒΟΥΤΣΙΑΔΗ-ΘΕΟΔΩΡΑ Γ3
  8. ΔΑΥΙΔ-ΧΑΡΑ Γ3
  9. ΕΛΛΗ ΜΕΛΙΔΗ Γ4
  10. Φαίδρα Κόντου Β2

Σας ευχαριστώ πολύ παιδιά για την ανταπόκρισή σας.

Η δασκάλα σας ,Μαλλιαρίδη Α.