Archives

now browsing by author

 
Posted by: | Posted on: 4 Μαρτίου, 2024

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ 2023-2024

Posted by: | Posted on: 19 Ιανουαρίου, 2024

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΟΜΙΛΙΑ

Το 2ο Γυμνάσιο Πεύκης, στα πλαίσια της ευαισθητοποίησης για τη βελτίωση των σχέσεων σχολείου οικογένειας, διοργανώνει εκδήλωση στην οποία σας προσκαλεί να παρευρεθείτε

Ομιλητής ο Νίκος Τομαράς, Σύμβουλος / Ψυχοθεραπευτής και το θέμα που θα παρουσιάσει είναι: Ενδυνάμωση σχέσεων μεταξύ παιδιών, γονιού και εκπαιδευτικού.

Περισσότερες πληροφορίες για τον ομιλητή ΕΔΩ

Posted by: | Posted on: 15 Νοεμβρίου, 2023

Ενισχυτική διδασκαλία 2023 – 2024

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την αίτηση

Posted by: | Posted on: 7 Σεπτεμβρίου, 2023

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

Ο αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά θα γ΄ινει τη Δευτέρα 11/09/2023 στις 9:30.πμ

Παρακαλούνται οι μαθητές να προσέλθουν στο σχολείο στις 9:15 με ΤΣΑΝΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥΣ και ένα τετράδιο και στυλό για να γράψουν το πρόγραμμα.

Posted by: | Posted on: 30 Ιουνίου, 2023

Εικαστικά 2022 – 2023

Έργα των μαθητών μας από τη σχολική χρονιά 2022-2023 (Πατήστε ΕΔΩ για να τα δείτε όλα)

Posted by: | Posted on: 30 Ιουνίου, 2023

Πολιτιστικό πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας 2022-2023

Πατήστε εδώ για να δείτε την παρουσίαση.

Posted by: | Posted on: 28 Ιουνίου, 2023

1ος Ενδοσχολικός Λογοτεχνικός Διαγωνισμός

Το σχολείο μας κατά το σχολικό έτος 2022-2023 σε συνεργασία με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων διοργάνωσε τον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό Δημιουργικής Γραφής. Ο διαγωνισμός αυτός δεν αποσκοπούσε μόνο στην εξεύρεση ή την ανάδειξη ταλέντων μεταξύ των μαθητών/τριών, αλλά και σε μία πρώτη γνώση και επαφή της εκπαιδευτικής κοινότητας με την φροντίδα της καλλιτεχνικής έκφρασης και της Δημιουργικής Γραφής.Με τις συμμετοχές στον Διαγωνισμό δόθηκε η αφορμή να προσεγγίσουν τα παιδιά  τη λογοτεχνία με έναν δημιουργικό, ενεργό και συμμετοχικό τρόπο.

Στόχος ήταν οι μαθήτριες και οι μαθητές να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες που ενισχύουν την άμιλλα, τις πνευματικές αξίες, τη δημιουργικότητα και προάγουν τον ρόλο του σχολείου ως πυρήνα διαμόρφωσης κοινωνικού ιστού.

Συμμετοχή: Δικαίωμα συμμετοχής είχαν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριεςτου σχολείου μας. Κάθε μαθητής/τρια είχε δικαίωμα συμμετοχής με ένα έργο σε μορφή word  το οποίο έπρεπε  να είναι πρωτότυπο και αδημοσίευτο επιλέγοντας από τις θεματικές ενότητες: Ελευθερία λόγου-Ρατσισμός-Ειρήνη-Νέοι-Διαδίκτυο.

Τρόπος Διεξαγωγής: Κάθε διαγωνιζόμενος υπέβαλε  το έργο του σε ηλεκτρονική μορφή στη Συντονιστική Επιτροπή του Σχολείου ποτελούμενη από 5 εκπαιδευτικούς ΠΕ02, η οποία είχε την ευθύνη της διεξαγωγής και της βαθμολόγησης των γραπτών.

Η συμμετοχή των μαθητών υπήρξε ικανοποιητική. Συνολικά υποβλήθηκαν 12 κείμενα από τους μαθητές/τριες και επιλέχθηκαν τα τρία καλύτερα.

Ο σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, κατόπιν της γραπτής συναίνεσης των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών/τριών,ανέλαβε και υλοποίησε την έκδοση όλων των κειμένων σε βιβλίο το οποίο παρουσιάστηκε στη σχολική εορτή λήξης του διδακτικού έτους.

Κατά τη διάρκεια της εορτής απονεμήθηκαν τιμητικές διακρίσεις στους τρεις πρώτους καθώς και βεβαιώσεις συμμετοχής σε όλους τους υπόλοιπους.

Συμπερασματικά ο μαθητικός Λογοτεχνικός Διαγωνισμός είναι ένα εργαλείο αυτοβελτίωσης και ενίσχυσης της αυτογνωσίας  με παιδαγωγικό στόχο, που καλό θα ήταν να ενισχυθεί και να καθιερωθεί και τις επόμενες σχολικές χρονιές.

Posted by: | Posted on: 29 Μαΐου, 2023

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ ΤΑΞΗΣ


Η φυσιογνωμία της σχολικής μας μονάδας στοχεύει στο καλό ψυχολογικό
“κλίμα” μέσα στην τάξη, το οποίο αποτελεί προϋπόθεση για την επιτυχία του
εκπαιδευτικού έργου. Το θετικό παιδαγωγικό κλίμα ενισχύει όλους τους μαθητές και ιδιαίτερα αυτούς της Α ́ τάξης, οι οποίοι βιώνουν με έντονα συναισθήματα τη μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, όπου αντιμετωπίζουν καινούργιες συνθήκες συμβίωσης και συνεργασίας, ενώ παράλληλα καλούνται να ενταχθούν σε νέα τάξη, αλλά και σε νέα σχολική κοινότητα.
Το Συμβόλαιο Τάξης, είναι ένα σχέδιο δράσης που στοχεύει στην καλλιέργεια της φιλίας, της ισοπολιτείας και της πειθαρχίας στην τάξη ώστε αυτή να προοδεύει και να ανθίζει!! Στο πλαίσιο υλοποίησης του σχεδίου, οι μαθητές ανακαλύπτουν τα κλειδιά της επιτυχημένης επικοινωνίας στην κοινωνική μικρογραφία της τάξης και καλούνται να αντιμετωπίσουν τα αίτια που εμποδίζουν την προσήνεια στην τάξη, και δυσχεραίνουν τη διαδικασία της μάθησης, όπως επίσης και τη φιλική συνεργασία.
Η συν δημιουργία ενός πλαισίου συμπεριφοράς, προάγει τη συλλογικότητα και τη δημοκρατική συνύπαρξη, οργανώνει υλικά και θεσμικά την τάξη, διδάσκει την τέχνη του διαλόγου με θετική γλώσσα για την επίλυση των συγκρούσεων, ενισχύει την αποδοχή του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του Γυμνασίου, στηρίζει συναισθηματικά τους/τις μαθητές/-τριες και προωθεί την ανάπτυξη σχέσεων σεβασμού και αποδοχής. Οι καλύτερες σχέσεις ανάμεσα στους μαθητές αλληλεπιδρούν θετικά με τους καθηγητές, την Διεύθυνση, το υπόλοιπο προσωπικό, βοηθούν στο συντονισμό της συνολικής εκπαιδευτικής διαδικασίας και ανοίγουν δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και γονέων. Το σχέδιο υλοποιήθηκε ομαδοσυνεργατικά, από τους μαθητές της Α ́ Τάξης κατά το σχολικό έτος 2022-2023, σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε τμήματος.

Εκπονήθηκαν ερωτηματολόγια και φύλλα εργασιών τα οποία διερεύνησαν
αρχικά τα θετικά και αρνητικά στοιχεία στο “κλίμα” της τάξης και στη συνέχεια αποτύπωσαν συμφωνία και αποδοχή των προτάσεων σε ποσοστό 58%, απόλυτη συμφωνία σε ποσοστό 18%, διαφωνία σε μερικούς δείκτες σε ποσοστό 4% και προβληματισμό σε σημεία, σε ποσοστό 20%. Τα αποτελέσματα τροφοδότησαν νέες συζητήσεις κυκλικού χρόνου ώστε να τροποποιηθούν κάποια σημεία που προβλημάτισαν τους μαθητές. Το Συμβόλαιο συντάχθηκε με τρόπο ώστε κάθε άρθρο του Δεκαλόγου να αναδεικνύει μια ηθική αξία – αρετή, υπογράφτηκε από μαθητές και εκπαιδευτικούς, αποτυπώθηκε σε αφίσα και αναρτήθηκε στις τάξεις.

Πατηστε εδώ για ανοίξετε το αρχείο με το Συμβόλαιο

Τις εργασίες επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτικοί, Σιαλμά Αλεξάνδρα-Συντονίστρια
Χατζηιωαννίδης Ιωάννης, Τζανέτος Κωνσταντίνος και Παπαγιάννης Μανώλης.
για τη φιλία και τη συνεργασία

Posted by: | Posted on: 26 Μαΐου, 2023

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΏΝ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΙΟΥΝΙΟΥ 2023

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το αρχείο με το πρόγραμμα

Posted by: | Posted on: 2 Μαΐου, 2023

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ–ΕΝΑ ΜΑΓΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

Την Τετάρτη 3 Μαΐου 2023, η συγγραφέας και θεατρολόγος Μάγια Δεληβοριά επισκέπτεται το 2ο Γυμνάσιο Πεύκης, στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Προγράμματος Φιλαναγνωσίας, «ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ – ΕΝΑ ΜΑΓΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙΣΤΟΥΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥΣΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ». 

Οι μαθητές του Προγράμματος Φιλαναγνωσίας της Α΄ τάξης του 2ου Γυμνασίου Πεύκης κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2022 – 2023, αποφάσισαν να εξερευνήσουν τον μαγικό κόσμο της Βιβλιοθήκης της Ιζκαμπούρ και να ανακαλύψουν τα κλειδιά – αξίες που ανοίγουν τις πόρτες της ζωής. Το συναρπαστικό βιβλίο «Η μαγική βιβλιοθήκη της Ιζκαμπούρ», το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καλέντη, με τα σχέδια της Μυρτώς Δεληβοριά, έγινε ο σύνδεσμος της ομάδας φιλαναγνωσίας και η αφορμή για φανταστικές και συναρπαστικές συζητήσεις. Επίσης τα επτά κλειδιά της μαγικής βιβλιοθήκης ενέπνευσαν και τροφοδότησαν την δημιουργία του Συμβολαίου Φιλίας και Συνεργασίας. Εξαιρετικές εικαστικές δημιουργίες που εμπνεύστηκαν οι μαθητές από τις σελίδες του βιβλίου καθώς και κείμενα δημιουργικής γραφής θα εκτεθούν στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου την ημέρα συνάντησης των μαθητών με τη συγγραφέα.

Τους διαδρόμους της βιβλιοθήκης της Ιζκαμπούρ επισκέφτηκαν οι μαθητές των τμημάτων Α1, Α2, A3 και Α4 παρέα με τις εκπαιδευτικούς, Σιαλμά Αλεξάνδρα,Θεολόγο – Συντονίστρια του προγράμματος, Τσιτούμη Κωνσταντίνα, Φιλόλογο και Κυριακοπούλου Χριστίνα, Φιλόλογο. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την ομάδα Φιλαναγνωσίας, μαθητών του Μουσικού Σχολείου Αθηνών, και τις φιλολόγους εκπαιδευτικούς, Βίντου Αουρέλα,Συντονίστρια του προγράμματος, Κόνια Ελπίδα και Κωνσταντακοπούλου Πηνελόπη. Την Τετάρτη, μαθητές και εκπαιδευτικοί των ομάδων της φιλαναγνωσίας και από τα δύο σχολεία θα έχουν τη χαρά να υποδεχθούν τη Μάγια Δεληβοριά στο 2ο Γυμνάσιο Πεύκης.

Η συνάντηση περιλαμβάνει γνωριμία με τη συγγραφέα του βιβλίου, κατά τη διάρκεια της οποίας οι μαθητές θα εκφράσουν τις εντυπώσεις και τις ιδέες τους από την ανάγνωσή τους. Ακολουθεί δημιουργική συνομιλία για το ποιες είναι οι αληθινές αξίες ζωής και πώς μπορούμε να φτιάξουμε τα δικά μας «μαγικά κλειδιά» που ξεκλειδώνουν τη γνώση ώστε να οδηγηθούμε σε μια ζωή γεμάτη νόημα.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Η βιβλιοθήκη της Ιζκαμπούρ δεν είναι μια συνηθισμένη βιβλιοθήκη. Κάτι περίεργο συμβαίνει εκεί που επηρεάζει το μυαλό και τη ζωή των επισκεπτών. Άνθρωποι από μέρη μακρινά έρχονται να την επισκεφθούν, ελπίζοντας να ζήσουν έστω και λίγα απ’ όσα έχουν ακούσει ότι συμβαίνουν στους μυστηριώδεις διαδρόμους της. Ορισμένες ιστορίες λένε ότι κάποιοι άλλαξαν και άρχισαν τη ζωή τους από την αρχή. Άλλες πάλι μιλάνε για κάποιους που χάθηκαν και δε γύρισαν ποτέ πίσω…

Δύο συμμαθητές, η Έρικα και ο Στέφανος, θα ζήσουν τη δική τους μοναδική περιπέτεια στον θαυμαστό κόσμο της βιβλιοθήκης. Εξερευνώντας τα μυστικά της, θα ανακαλύψουν επτά κλειδιά που θα ξεκλειδώσουν με τρόπο μαγικό όλες τις πόρτες της σκέψης τους.

Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Η Μάγια Δεληβοριά γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι θεατρολόγος, συγγραφέας και παιγνιοθεραπεύτρια. Σπούδασε  δημοσιογραφία στο Εργαστήρι Επαγγελματικής Δημοσιογραφίας, Θεατρολογία στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Αθήνας, όπου και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές της. Σπούδασε κλασικό τραγούδι και πιάνο στο Αττικό Ωδείο. Εκπαιδεύτηκε στο θεραπευτικό παιχνίδι βάσει του εκπαιδευτικού προγράμματος της Academy of Play and Child Psychotherapy (APAC), αναγνωρισμένου από τον παγκόσμιο οργανισμό παιγνιοθεραπείας Play Therapy International (PTI).

Από το 1995 εργάζεται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δημόσια και ιδιωτική, διδάσκοντας θεατρική αγωγή σε παιδιά και εφήβους. Μεταξύ άλλων, έχει συνεργαστεί με το Κέντρο Έρευνας και Πρακτικών Εφαρμογών του Αρχαίου Δράματος «Δεσμοί», το Υπουργείο Παιδείας, τον Δήμο Βύρωνα, τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, τον Απόδημο Ελληνισμό, την Παιδική Σκηνή «Αερόπλοιο», το Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής Παιδιού και Εφήβου, το περιοδικό «Νέα Οικολογία», τα Εκπαιδευτήρια Γεωργίου Ζώη, το Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Ηλιούπολης, το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας.

Έχει τιμηθεί με τρία Κρατικά Βραβεία θεατρικών έργων για παιδιά και εφήβους από το Υπουργείο Πολιτισμού. Βιβλία της έχουν βραβευτεί από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά, έχουν αναρτηθεί στους πίνακες των White Ravens, ήταν στη Βραχεία Λίστα των Κρατικών Βραβείων Λογοτεχνίας και του Λογοτεχνκού περιοδικού «Αναγνώστης».

Συμμετείχε με τα θεατρικά της έργα στα Διεθνή Φεστιβάλ Νέων Συγγραφέων (Inter-Play Europe) στο Βερολίνο και στην Αυστραλία.

Είναι παντρεμένη και μητέρα τριών παιδιών.

Βιβλία της από τις εκδόσεις Καλέντη: «Η μαγική βιβλιοθήκη της Ιζκαμπούρ», «Ο Φελόσιο και οι σκιές», «Σχολείο για σούπερ ήρωες».